Nyårsafton

Idag är det nyårsafton, och jag har hunnit med mycket sen sist jag skrev. Någon dag efter att jag steg av planet på landvetter blev jag naturligtvis dunderförkyld, och har tagit det ganska lungt. Men har firat jul hos farmor, på juldagen så gjorde jag ingenting, var så förkyd och hade så hilma ont i huvudet. På annan dag jul vart det till farmor igen och dagen efter det tog jag tåget till Värnamo och hade det trevligt hos fina Anna. Sen har jag hunnit med att gå på stan med min bror, sedan mött upp mimmi och gått runt en bit med henne tills Sarah gav oss sällskap! Vi mötte även upp Fanny och fikade och snackade skit i några timmar. Nu är det snart dags att sätta sig på bussen till mimmi för nyårsmiddag och sedan är det fest hos emma. :) PUSSS

Vad tiden kan gå..

Jo, det kan man väl allt säga! Jag har inte skrivit något direkt här sedan Las Vegas trippen, som det kan gå. Men för att uppdatera alla om hur min resa hem var, så vart den riktigt, riktigt lång. (Sandra åkte dagen innan mig) Jag började med att åka till flygbussen i Santa Barbara, för att vara säker på att jag skulle få en taxi så ringde jag taxin en timme innan bussen skulle gå, och taxin kom direkt och jag var på hållplatsen femtio minuter innan bussen skulle gå. Två timmar buss in till LAX, som förövrigt är den tråkigaste flygplatsen jag besökt, och då har jag besökt Säve ett antal gånger och till och med den är roligare. Jag tog naturligtvis den bussen jag visste skulle vara framme i god tid, dvs ca sex timmar innan avgång. Så det var bara att sätta sig ner och vänta på att man fick checka in, trodde ju att när jag väl checkat in att flygplatsen skulle vara lite roligare, men oj så fel man kan ha. Efter att ha suttit på golvet i inte mer än fem minuter står det tre bekanta människor, det var inte mindre än Micke, Björn och Andreas. Det visade sig även att Micke skulle flyga samma flyg som jag till London och därefter så skulle han ta ett flyg till Stockholm. Väntan där med blev mycket kortare än vad som hade väntat mig. Väntan vart lång, mitt i allt såg vi även Julia Roberts brorsdotter Emma Roberts som även flög med vårat plan. Sedan fick vi borda planet och det var då det trängsta planet jag satt min fot på, jag fick inte ens plats med benen, och som alla andra har sagt, JAG ÄR JU KORT. Stackars alla som bara är några centimeter längre än mig för det var ju riktigt hemskt! Efter elva timmar flyg vart det Heathrow som gällde, där hade jag sällskap av micke i ca 40 minuter innan han begav sig till sitt plan, och jag hade härliga sex timmar to go. Köpte lite smått och gott till mamma, systra mi och en liten julklapp till bror min. Tjugo i tio svensk tid på kvällen kom jag fram till Svergie. SKÖNT.

Utkast: Dec. 3, 2011

Måste påminna mig själv att när jag struntar i att blogga för att det är så mycket att berätta så blir det inte mindre om man väntar i en vecka. Så eftersom jag är latare än latast när det gäller bloggen, så låter jag bilder berätta om våran fina tripp till Las Vegas och Grand Canyon. Kan också berätta innan bildbomben slår till att jag nyss öppnade köksskåpet och hade ansiktet i vägen. Det var riktigt skönt... NOT