Funderingar

Sitter i soffan och funderar på min framtid samtidigt som jag uppdaterar min ipod. Jag är inte säker på vad jag vill göra med mitt liv, men jag har sökt in till tre intressanta utbildningar som börjar i höst. Denna gången sökte jag till högskolan i Sverige så kommer att stanna hemma. Det är både sorgligt och grymt roligt att jag ska hem om ca en och en halv månad. Det finns så mycket som jag vill ha gjort som jag vet inte kommer att bli av innan jag åker hem, och det finns så himla mycket som jag saknar hemifrån, främst vänner och familj. Det kommer att kännas riktigt svårt att lämna, eftersom det är som om min nya familj är här. Här finns människorna jag umgåtts med de senaste sju månaderna. Men hemma finns de människorna som funnits i mitt liv i flera år, vissa hela mitt liv. Man missar så mycket när man bor i ett annat land, tillexempel kommer jag att missa min systers konfirmation vilket är riktigt synd, jag vill ju vara där för henne. 

När jag kommer hem ska jag i alla fall jobba på Gripsholm över sommaren, skönt att jag slapp leta jobb från andra sidan jorden. Ska bli härligt att träffa alla kollegor igen, de är verkligen ett härligt gäng som jobbar där. Ska bli skönt att få spendera hela sommaren på de finaste stället på jorden, mitt lilla paradis. Jag hoppas på mycket besök från vänner, både nya och gamla. 



My paradise <3

Kommentarer
Postat av: kusin vitamin

åh, hoppas att jag kan komma upp och hälsa på där! :D

2012-04-12 @ 18:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0