Så, snurra min jord igen

Vad har hänt sedan sist då? Jo, jag har fått tillbaka mitt italienska prov. Den delen som jag hade skrivit först fick jag bra på, men vi fick en andra del som gick rent åt helskotta så det gick inte så bra, men det var ju godkänt med marginal i alla fall. Någon morgonmänniska har jag heller inte blivit, jag vet inte riktigt hur jag ska fixa det där.

I fredags så var jag, sandra och Felicia och tittade på fotboll. Sandras kompis Mikael som går på college i Glendale var med i laget som spelade mot Santa Barbara och när han ändå hade åkt hit så stannade han kvar över helgen. Vi stötte även på Emelie och Anders på matchen. Santa Barbara vann med 2-0!!! Jag, Sandra, Felicia och Mikael åkte och käkade på kvällskvisten, tror att klockan sträckte sig över elva på kvällen när vi lämnade Denny's.

På lördagen var det lite sightseeing i Santa Barbara, Micke fick sett havet, piren och en sväng in på Yoghurtland. Sedan var det fest som gällde, så Felicia kom till vår lägenhet för lite förkrök och trevligt sällskap. Björn och Andreas skulle komma från Glendale också, men dom missade tåget och kom inte förrän vi skulle åka till Isla Vista. Det var härligt röj i IV som vanligt, trevligt trevligt.

Imorse (fem någongång) åkte Andreas och Björn hem igen för plugg. Hade jag varit dem hade jag inte ens kommis hit då dem bara var här några timmar, och det kostar 35 dollar en väg.. Idag har det varit lite mer sightseeing, skolan och stranden var det som stod på schemat denna dag. Vi köpte även hem panda express och satt hemma och vilade oss lite från gårdagen. Micke åkte hem och jag och Sandra gick på bio, "What's your number" såg vi, trots att man visste från början hur filmen skulle sluta så var den ganska rolig.  

Jag har även haft en sjuk hemlängtan denna vecka, men det är bara för att det har varit Hummerfiske premiär och jag vill också fiska!!!! Har sett en bild på jullan och en hummer och jag är så avundsjuk. Förra året så var jag med hela veckan och hade det underbart med min fina familj och släkt. Synd att jag inte kan äta krabaterna också!!! 


Kommentarer
Postat av: ewa

åh det ser himla fint ut :)

2011-10-03 @ 11:25:29
URL: http://16000kilometers.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0