WE GOT THE APARTMENT!!!

Det är sjukt att vi fick denna lägenheten! Den är bättre, billigare och ligger bättre till än de andra lägenheterna vi har tittat på!!!!

Så dagen började med att jag hoppade in i duschen, och redan hade jag glömt av hur dessa konstiga duschar fungerar!! Amerikanska duschar är extremt konstiga och varje gång jag duschar (andra gången...) så önskar jag att jag var hemma i Sverige. Fick även ha sidbena idag, för jag har bränt min hårbotten i mittenbenan... Det gör ju så jäkla ont, speciellt när man borstar håret. USCH! Sen åkte vi till en mäklare om den lägenheten vi var och tittade på igår. Alla var så spända på hur detta skulle fungera. Vi fick sätta oss i ett rum och skulle börja skriva i ansökan om att hyra lägenheten, men vi fick vänta en stund först. Så kom en annan tant och sa att om vi inte har någon amerkansk co-signer så funkade det inte. Sen gick hon iväg en stund och kom ganska snabbt tillbaka och bad om att få titta på våra i-20. Helt plötsligt satt vi på hennes kontor och fyllde i ansökan. Vi blev godkända och i eftermiddags så åkte vi tillbaka och skrev på kontrakt och lämna första månadens hyra plus deposition. Så jag och Sandra ska dela lägenheten med två svenska tjejer(systrar) som heter Lina och Julia! 

Har även vart förbi skolan och tog ett engelska test som är obligatoriskt. Tyckte det var ganska svårt alla delarna, men är inte ledsen för det. Det var ett test för de med engelska som modersmål. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0