Apartment hunting!!!

Idag började jag dagen med att duscha, det var väldigt skönt må jag säga. Sedan gick vi ner till receptionen och åt furkost, kan ju säga att frukosten här är inte något jag rekomenderar. Idag åt jag Wienerbröd och en banan. WIENERBRÖD!!! Men Sandra  varnade mig faktist, hon sa att hon hade fått muffins till frukost en dag. Sedan gick vi upp på rummet och mejlade en massa från craigslist. Sedan började vi gå mot CVS och där handlade vi vatten och sådant. Sen gick vi till stan, det är ju en bit dit så vi hade tänkt att ta bussen idag, men vi hade inte tillräckligt med mynt på oss, så det blev att promenra. Påvägen mötte vi även femtio miljoner cyklister kändes det som. När vi kommit till "downtown" kostar shuttle endast 25 cent (bussen kostar $1,75) så vi tog den ner till stranden och tittade runt lite.

Idag har vi även letat lägenheter för fyra, men blev lite övergivna av de andra två tjejerna! Så det har känts lite upp och ner idag, ibland har det känts som att nu kommer vi att få boende, och ibland har allt bara känts käpprätt åt skogen. Men när vi gick av bussen nu gick även två andra svenska tjejer av bussen, som hade hittat en lägenhet för fyra för 500 per skalle. Så imorn efter registreringen på skolan så skall vi gå och titta på den! Det låter väldigt lovande, men vågar inte hoppas på allt för mycket med tanke på att vi blev av med två tjejer senast idag. Men nu ska jag koka vatten och äta cup a soup och sedan gå och lägga mig. Godnatt! :)










Kommentarer
Postat av: shittty

puss!

2011-08-08 @ 10:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0