Spetstyg, nitar, hemlig agent och tingeling.

Idag var man uppe halv sex ungefär. Morgontrött var jag, men ändå tvingade jag mig upp. Tog på mig lite random kläder och gick till bussen. Tog en tidigare buss för att jag behövde ta ut kontanter. Men det var så att den bussen var så jäkla kall att det kom rök när jag andades och jag tänkte att jag inte vill sitta på en iskall buss i en timma. Hoppade av bussen i Stora Höga och sprang till tåget som kom precis när jag hoppat av. Och på det tåget satt ingen mindre än Sarah!

Vi satt och pratade om allt möjligt, som vanligt. Lite om kärleksbekymmer, orättvisa och rent skitsnack. När vi kom fram till stan hann jag ta ut pengar ändå. Sen tittade vi om vi verkligen behövde ta den bussen, det var ju sån jäkla kö alltså. det behövde vi inte, så vi gick till mcdonalds och köpte frukost. Jäkligt god frukostmacka i alla fall. Och nu kom jag på att jag har kvar juicen i väskan, HELL YES! :D Vi satte oss sedan på tåget mot alvesta och kalmar. Jag vet att de tåget också går till värnamo. Jag ville jättegärna bara sitta kvar på tåget och åka dit och överraska mina bästisar. (värnamo och gislaved) Men jag gick av i Borås som planerat, med Sarah då ofcourse! Vi gick till ah tyger där jag ringde och "beställde" tid igår. Det är en tyggrossist som vi på angeredsgymnasiet får använda oss utav. Vi tittade runt lite och det var rätt pinsamt i början. Dom har inte så mycket där, men det dom har är asbra. Fina kvalitér och sådana saker. Jag hittade ett spetstyg i en stuv låda (jippy, spets<3), lila tunt trikå/jersey, grå tjockare trikå och ett tunnare tyll typ, fast mycket mjukare. Köpte också fyra påsar med nitmix. Det var riktigt nice.

Sen satt vi på stationen och väntade på bussen ett tag. Vi köpte glass och tidningar och satt och läste/pratade. Sarah tyckte att killen som satt mitt emot oss såg ut som en hemlig agent, hon är söt hon.

När vi kom till stan tittade jag naturligtvis om jackan hade kommit in, och det hade den inte. Sen så väntade vi på bussen, Sarah skulle till sin pappa i Partille. Jag läste pojken som kallades det på bussen hem, typ halv vägen. Sen la jag ner den i väskan och sov resten av vägen. Det var skönt. Lär bli rätt trött ikväll.

Nu ska jag ta och fixa håret och sånt. Ska titta på tingeling i bakgrunden. Hon är min förebild. Ska till Karisma ikväll med några tjejkompisar och sen ska jag sova hos frida. :) hihih.

Kommentarer
Postat av: utttte

åååh, jag vill titta på tingeling med dig :(((

2010-02-18 @ 00:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0