kan inte hitta den snygga jackan

Nu är det så att världens snyggaste vårjacka säljs på hm, och den har inte kommit in i butik än. Bara på hemsidan. På hemsidan är den nästan slutsåld redan och jag vill verkligen ha den jackan, men vill prova den innan jag köper. Pappa har redan gått med på att betala. Nu ska jag bara övertala honom att dom klackarna jag hittat faktist kommer att användas, sen är min önskelista fullbordad. Bilden är tagen från dinsko.se

Idag åkte jag faktist till stan med min lillasyster. Jag får väl säga att trots att hon var väldigt förväntansfull innan så blev hon nog besviken, och efter två timmar hade hon ont i fötterna. Men jag hade varnat henne att det jag skulle göra var att gå i klädaffärer för inspiration. Hur jag ska lösa vissa komplikationer i mitt projektarbete osv. Och jag vet att hon inte gillar att gå i klädaffärer så mycket, men hon ville följa med ändå. Så jag anser att hon får skylla sig själv lite.

När vi kom hem tittade jag på Brokeback mountain. ASSÅ SERIÖST, jag grät floder. En sån fin, känslig och sorglig film. En utav de bästa filmer jag sett och jag förstår verkligen inte varför jag inte sett den förr. Jag har varit påväg flera gånger men det har helt enkelt inte blivit av.

Sen kom mamma och pappa hem med pizza, det var gottit. Hiihih. Sen blev det en rask promenad med mamma, måste ju gå av mig lite när jag fettat mig så mycket. Ska nog göra pilates snart med, om jag inte gör det idag blir det imorgon istället. Pilates är förövrigt väldigt kul och det gör en mycket starkare och vigare.

Sen tittade jag på melodifestivalen, och jag blev positivt överraskad och sedan besviken. Första bidraget var faktist helt okej, tyckte sångaren var söt och var hyfsad bra för att gå vidare, och det gjorde han ju också, han fick flest röster denna kväll. Bidrag fem tror jag att det var som jag också tyckte om, Pauline hette hon. Hon lät lite som Amy Winehouse och Duffy. Hon förkänade verkligen att hamna i andra chansen. Bidrag sex var Andreas Johnsson, och jag måste säga att det var det bästa bidraget han har gjort i melodifestivalen. Fick vibbar av Robbie Williams. Tror att Anderas låt är en sån som kommer att gå på radion hela tiden och att alla kommer att tröttna på den, men för stunden tycker jag att den är jävligt bra. Han förtjänae verkligen att gå vidare till finalen. Bidrag åtta var nog den största överraskningen under hela kvällen. Hon var skitbra. Bra scennärvaro, bra sång och bra underhållning. En blandning av Lady Gaga och Madonna skulle jag vilja säga. Kvällens besvikelse var att hon inte gick vidare till varken finalen eller andra chansen. Hon var bäst under denna deltävling.

Bilden är på en utav vinnarna och är tagen från svt.se

Sen så började En ung Jane Austen på fyran, en sjukt bra film. Och jag älskar ju Jane Austens böcker och trots att jag sett filmen förr ville jag se den igen. Och den var lika bra som förra gången. Under filmen stickade jag på ett par raggsockar till min faster och i pauserna i filmen gjorde jag mönster till en outfit i mitt projektarbete. Och nu har jag gjort klart både mönstret och ena sockan i raggsockeparet. Fina fisken!

Nu behöver jag bara Sannes mått så jag kan göra hennes mönster och sen är jag i princip klar. Ska ju naturligtvis sy också, men det är ju den roliga delen. :)

hihi. Nu ska jag nog gå och lägga mig så att jag är pigg piggelin imorgon. Godnatt mina små vänner.

Kommentarer
Postat av: utttte

natti sötis :*

2010-02-14 @ 19:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0