Going down the only road i've ever known

Har just satt mig i soffan efter att ha slängt i mig lite middag. Det var stekta potatisar med någon stek till, det var från mammas jobb. Oftast gillar jag inte maten hon har med sig, men det var faktist riktigt gott idag. :)

Imorse så försov jag mig, IGEN, men denna gången var det på riktigt. Inte bara att jag inte hann fixa mig, jag kom två timmar sent till den roligaste lektionen jag vet. Som också var den sista jag hade i modist. Men på fredagar har vi modist hela dagen, så jag hann mycket även om jag kom till skolan halv elva. :) Har blivit riktigt blå om fingrarna efter filten på min hatt! ;) Jag använde en gammal stock som såg lite mörbultad ut, och den var inte i det bästa skick kan jag säga. Det var jättesvårt att få fast stiften när jag skulle forma brettet, och jag slant och rev mig på en spik som stack ut. AJ! sa jag och började suga på mitt lill-finger som blödde :( Sarah var underhållande och gullig som vanligt. Favoritdagarna är verkligen då hon är i skolan! :> Det var god mat i skolan idag med, Kalkon schnitsel, klyftpotatis med bearnaisesås till. Sen efter maten så letade jag och Sarah efter en dator så hon kunde skriva ut sitt arbete, och vi hamnade mitt i ett bråk. Ett väldigt skrattretande bråk. "Du sminkar dig som en clown" är väl det enda jag behöver säga om det! ;) Till slut hittade vi en dator och skrev ut arbetet och hade lite till modist.

Efter skolan var jag i stan med Alice. Vi gick först till din sko och köpte skor till alice, skitsöta skor verkligen! Träffade min faster och mina kusiner med. (min faster kallade mig för clown då jag hade på mig plommonstopet jag gjort) Sen gick vi till en thai resturang där Alice åt. Det såg gott ut! :) Sen gick vi runt i affärer och pratade skit som vanligt! :D Hihihi. Måste säga att Alice var underbar som stod ut med tråkiga och trötta mig idag! TACK <3

Tittar på idol nu och hoppade i taket när de sa att Nicklas gick vidare! Tycker verkligen att han är skitbra och blev besviken när han inte gick vidare i måndags ;)


Här är bilder på hattarna som är klara hittills!

Dragen filthatt som är gjord på den enda herrstocken vi har, med en lite mer feminin rosett.


Dragen plommonstop (också filt) med Charlie Chaplin som inspiration. :)


Den sydda hatten, lite av en basker. Också en rosett på!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0