did i throw it away?

Och då, när man väl har bestämt sig för att börja igen, vad ska man blogga om? Jag kommer nog bara att skriva vad jag gjort under dagen + olika tankar om saker och ting.

Så till och bärja med kan jag berätta hur det varit denna dagen. I morse försov jag mig, igen. Gör det nästan varje  morgon, men inte så att jag inte hinner till skolan. Utan så att jag tillexempel inte hinner platta hela håret, så jag gör en fläta i luggen, plattar det längst fram och sätter på mig en mössa, eller att jag inte hinner välja kläder så jag tar på mig gårdagens kläder. Och oftast hinner jag inte sminka mig, om jag gör det överhuvudtaget så gör jag det på bussen/tåget, men oftast är det skönast att köra utan. Man kan gnugga sig i ögonen utan att bli svart under ögonen eller få smink innanför linsen så att det skaver hela dagen, om man har långärmad tröja av något slag (jag har oftast ärmarna nedanför händerna) kan man inte luta sig osv. Idag var det håret som fick ta stryk. Men det gör inget! ;)

Första lektionen var modist, det är seriöst den roligaste kursen jag har haft. Började på ytterligare en ny hatt, fick tillbaka två st, en sydd och en dragen. :) Är hyfsat nöjd med båda, bild kommer imorgon då jag tar hem dom ;) Sedan hade jag svenska med Margareta, jag är nog inte ensam om att tycka att vi behöver en ny lärare, men det går väl an. Hon säger en sak men menar en annan, HELA TIDEN ungefär. Sen hade vi lunch, hamburgare (äckligt!!!) Sen var det Kundhantering/kundarbete med Magnus (en utav mina favvolärare). Det var nice, jag var redan klar med mitt mönster, så jag och fem stycken till satt och planerade ställe och sånt för modevisningen. Sen när det var klart hade vi inget att göra, så jag slappade, hjälpte andra, tjötade, slappade, gick till ica, och slappade lite till. Efter den lektionen hade vi matte, som alla andra eftermiddagar så är det FÖR segt att ha matte från 15.40 - 17.10. Det fuunkar INTE! Jag har tur som har "lätt" för matte, jag är inget geni, men jag kan om det är genomgång, vilket betyder att jag inte måste tänka allt för mycket. Bra för min del :)

Sen var det bara hemgång och middag. ;)

Nu ska jag kika in idol (är så besviken att rasmus inte gick vidare!!! Men skitglad att Erik gjorde det!)

Erik Grönwall - is it true



prutthej:D

Kommentarer
Postat av: uttte

prutt :D <3

2009-10-01 @ 20:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0